Wednesday 1 April 2015

Buah Zuriat (Ikhtiar Untuk Hamil)

Buah Zuriat


Part 1

Inilah rupa buah zuriat bagi yang tak tahu lagi... Entry kali ni aku nak cite pengalaman aku menggunakan buah zuriat ini sehingga hamil.... memang banyak cabaran & kena banyak sabar....





Buah ni aku dapat dari my Mum yang balik dari Umrah .... Aku berkahwin tahun 2/2010, macam-macam usaha yang aku buat untuk hamil, tapi masih belum lagi berhasil...  Nak dijadikan cerita awal tahun 2011, Mak aku pergi umrah, dia belikan lah aku buah zuriat ni 2 biji.  Mak aku cakap rebus sebiji buah ni then airnya buat minum.... aku pun buatlah seperti yang dicerita.... Then bila aku google, rupa-rupanya salah....em... ape boleh buat, buah dh tinggal lagi 1 biji. Tawakal je lah...

Setelah meng'google' macam mane caranya, aku pun try lah...
Tapi ini cara aku, kalo korang nak ikut pun boleh, tak ikut pn tak pe....

Sebiji buah ni boleh digunakan sepenuhnya.... jangan nak membazir.

Bahan/Cara:-
1- Mula-mula cari kapak @ parang @ gergaji untuk belah buah ni sampai dapat biji dalamnye yang macam buah pinang.
2- Kulit luar tu korang kikis @ sagat jadi macam serbuk teh.
3 - Yang macam tempurung tu pun korang boleh guna

Means, ikut cara aku sediakan bahan / cara dulu...

Next entri aku akan citer cara rebus & minum....

End of today 01/04/2015...





No comments:

Post a Comment